hoe verzorg ik een krulvaren?

Ik wil graag alles weten wat ik weten moet over een krulvaren. handige tips weetjes en wanneer ik hem het best kopen kan.

succes en leef je uit!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben echt dól op varens - heb ze in alle soorten en maten aangeschaft en vertroeteld....maar in onze goed geïsoleerde, droge, meestal centraal verwarmde huizen kunnen we ze het gewoon niet naar de zin maken....
In de natuur groeien ze langs watervallen, op oude vochtige muren van waterputten : waar het klam en nattig is. Je kunt er natuurlijk ook vol goede moed aan beginnen, en genieten van hun pracht in de eerste weken...maar dan beginnen de bruine, droge uiteindjes, er vallen hele takken uit, en nieuwe komen er eigenlijk niet... De enige die het enigszins bij me uithoudt is de hertshoorn. Veel succes!!!

Het beste antwoord

Krulvarens staan het liefste weliswaar licht, maar uit bereik van direct zonlicht. water geef je op de aarde (Dus niet door de plant). Verder zijn het makkelijke planten. Kooptijd.. Volgens mij kan je ze jaarrond kopen, maar heb je in het voorjaar het beste kans om je te leren wennen. Ze houden nl niet van droge lucht, wat je in de winter met je verewarming wel erg hebt

Toegevoegd na 10 minuten:
Wij hebben een krulvaren in de badkamer, al een jaar of 7 houdt die het uit. Is nu 75cm doorsnede. Alleen als we op vakantie gaan lijdt het ding ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze houden inderdaad van veel water, maar geef ze ook geregeld een sproeibeurt met de plantenspuit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij je eerdere vragen heb je al goeie tips gekregen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/vermeerder-varens.123191
http://www.goeievraag.nl/vraag/verstandig-krulvaren-zetten.124154

Daar valt weinig aan toe te voegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan zijn maar ik zoek nog wel informatie in welke maand ik hem het beste kopen kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en ik geef jullie de mogelijkheid om punten te verdienen :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt niet uit in welke maand je 'm koopt.