Waarom kijken sommige mensen verbaasd als je als man in je blote bast in een park loopt?

İk loop soms in mijn blote bast in het park bij mooi weer en merk dat sommige mensen verbaasd kijken. Hoe komt dit? Komt dit gewoon niet door preutsheid?

2 weken geleden
Amadea
2 weken geleden
Lees maar bij https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/714979/man-blote-buik-park-lopen/
TurfGraver
2 weken geleden
Denk niet preuts maar meer, onsmakelijk.
Pieterke
2 weken geleden
Ik denk eerder omdat het ongebruikelijk is of dat men het een onsmakelijk gezicht vindt. Of men vindt het onfatsoenlijk.
Edraket
een week geleden
Nee dit komt omdat mensen niet met een halfnaakt persoon willen worden geconfronteerd.
Naaktheid in de openbare ruimte past niet in onze cultuur.
AnnBoo8146
een week geleden
Het wordt door veel mensen als ongepast gezien, iets dat je alleen verwacht te zien op het strand of in het zwembad. Daarnaast kunnen vrouwen dit als een vorm van ongelijkheid ervaren, omdat het voor vrouwen, behalve op specifiek aangegeven plekken, niet is toegestaan om met een blote bast rond te lopen.

Antwoorden (1)

De meeste mensen vinden het gewoon niet gepast of zelfs onhygiënisch. Het is zoiets als je hoed ophouden als je binnen bent. Het "hoort" niet. Het zijn van die dingen die bij de omgangsvormen horen.Ik denk niet dat het met preutsheid te maken heeft.
een week geleden