gaat je van masturberen een lager testosteron krijgen?

maar zorg door masturbatie dat het testosteron niveau gaat dalen? Zit er al een tijdje mee, sommige zeggen van niet sommige wel? wat is het nu?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
21.9K
Ritsuka
7 jaar geleden
ligt er aan hoe vaak je het doet. Ik weet dat het wel goed is voor je prostaat om regelmatig te ejaculeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat dacht ik ook, @Ritsuka, totdat het mij opviel dat ik na een ejaculatie voor het slapen gaan 's nachts problemen had met urineren.
Ritsuka
7 jaar geleden
Moet je altijd in de nacht naar de wc? Dan heb je misschien al problemen met blaas of prostaat, normaal gezien kun je wel doorslapen. Maar dit is iets om met je huisarts te bespreken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, eerder hoger.

Antwoorden (3)

nee je testosteren word niet lager ervan wel wordt testosteron vaak bij niet seksueel actieve mannen juist lager

Toegevoegd na 11 minuten:
trouwens zodat je het weet masturbatie heeft geen negatieve effecten op je alleen dat je er verslaafd aan kan raken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, het omgekeerde is het geval

Actieve zaadballen produceren meer testosteron. Het is daarom van belang om de zaadballen actief te houden door regelmatig seks te hebben.
Lukt dit niet? Dan is masturbatie natuurlijk een alternatief om je zaadballen evengoed aan het werk te zetten.
7 jaar geleden
In de heel vroege tijden leefden de mensen hoogstens dertig jaar. Dus zodra een mens lichamelijk in staat was zich voor te planten moest dat gedaan worden.

Dus toen golden er geen gebruiken die voorschreven dat seks pas in het huwelijk mocht plaatsvinden.

De periode tussen de lichamelijke rijpheid en de huwelijkse staat bedraagt in het alge meen zo 'n zeven a acht jaar.

En omdat men al wel kan, is het een uitkomst dat er masturbatie bestaat. Het is niets abnormaals.

En verder heeft het tot gevolg dat de productie van het zaad en het testosterongehalte op peil blijven en zelfs wat verbeteren.

Groet,
Ton
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"In de heel vroege tijden leefden de mensen hoogstens dertig jaar." Bron? Ik denk dat je de onjuiste conclusie trekt uit de bekende "vroeger leefde men gemiddeld korter stattistiek" die vooral door kindersterfe en epidimieën wordt vertekend. Men werd vroeger ook makkelijk 80, als men maar niet overleed voor die tijd (klinkt heel stom, maar is het niet). Probleem was dat veel mensen dus wel vroeg "onnodig" stierven, vooral veel jonge kwetsbare kinderen. Gemiddeld en hoogstens mag je niet verwarren. Als er 2 kinderen van 10 jaar oud, sterven tegen 1 persoon die 80 wordt.
80+10+10=100
100/3= 33,3 jaar
Kan je dus zeggen dat het gemiddelde ~35 jaar is. Maar dat zegt niks over de maximale leeftijd. Die dertig heb ik overigens nog nooit gehoord, niet als gemiddelde en al zeker niet als maximum.