Hoe werkt draadloos internet precies en hoe kan het dat sommigen verbinding kan maken met het internet van de buur?

sommige van mijn vrienden zitten in hun kamer en kunnen via alluminium (glas) ramen toch nog verbinding maken met een onbeveiligd draadloos netwerk van de buur. Hoe kan dit? Aluminium is toch geen goede geleider om draadloze verbindingen door te laten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een draadloos netwerk is gewoon een zendertje dat 'internet' uitzend.
Ik maak thuis ook gebruik van draadloos internet, en het gaat hier door twee muren heen en nog steeds heb ik goed bereik en kan ik gewoon internetten.
Soms vang je het netwerk van je buren op en als dat niet is beveiligd kan je daarmee internetten, omdat het bereik rond de 50 meter ligt.
Maar als het netwerk beveiligd is, is het moeilijk om niet gevraagd op het internet van je buren te komen omdat het wachtwoord vaak heel erg ingewikkeld is.
Maar als je geen draadloos internet nodig hebt, zou ik het gewoon met een kabel proberen omdat dat veel makkelijker is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alleen de randjes van het glas zijn aluminium. Het glas zelf laat radiogolven gewoon door, en daar gaat het om.
Draadloze netwerken worden wel tegengehouden door muren, als er betonijzer inzit.
AWM
14 jaar geleden
zoals er al stond het is een zendertje dat golven uitzend. en zo'n apparaat heeft een best groot bereik. en wat je zei over dat glas... dat maakt niks uit. of er nou een muur tussen staat maakt niks uit. de golven gaan overal heen.